Jan 21, 2011

my pussy cats!!

kucing!

kucing!!

kucing!!!

hye readers..cik phiya ta tau nk cter ap utk update blog..
entri nih khas utk korg..sume kucing dlm nih cik phiya punye..
mmg dari kecik cki phia dah giler kentang ngn haiwan spesis nih!
kalau cik phia dapat bele harimau ke..singe ker..huh!best nye!!
tp kt m'sia nih tak boleh nk bele..

yang nih..name dye comey..name manje omey!!
sejarah nye..omey nih..cik phiya jumpe dlm longkang..mse blik skolah..
1'st time jmpe dye..jatuh dlm longkang..cik phiya amik lah,,ltak kt ibu dye..
geram jugak tgk..
 dah lar comey!kalo amik bwk blik pon tak..mak tak kan marah nye..
hehe..
tp tak amik lagi mse tuu..bap pkir kut org punye..
yg cik phiya pelik..kalo ade tuan..knpe ltakkat luar..tak risau org curi ke..
slps 3 4 hari..cik phiya lalu lagi kat situ.. tetibe dgr bunyi kucing..dah agak dah..mesti jatuh longkang lagi nih..
tgk2..hurmmmm..memang ade..mse cik phiya amik..tuan rumah tu bukak tingkap..
cik phiya ckp lah.."nih kucing jatuh..amik lar mndi kan..simpan dlm rumah..nanti hilang.."
org tu wat tak tauuu jer..
esh..geram btuL!grrrrrr...
blik umah cik phiya cter lah kat mak..
mak kate kalo nk mintak kat tuan umah tu...kut dye punye..
ptg tuu jugak cik phiya pegi!
cik phiya tnye lah kat tuan umah tu.."kucing kat blkang tu cik punye ker?"kalo bukan..saye nak..
cik tu cm tekajut lak..dye tak tau pun blkng umah dye ade kucing katenye...
huh!ade rezeki lah**
hehe..
cik tu pun g lar bkk pintu dapur dye..sekali dye tgk omey!dye kate...
"heee...comeL nye kucing nih..cik tak tau lak ade kucing kat blkng.."
anak cik tu..cm ta nak bg lak...
hehe..tp cik phia dpt jugak..kan dah choopp dluu..
sampai sekarang lah ade lagi omey ngn cik phiya...
dah besar dah...


aLing!!
hehe..yang special kes..sejarah name dye..aling tu..daripade siling..
cik phiya jmpedye atas siling umah..
bapmtu nme dye aling..mybe mak dye beranak ats siling..pas pindah randah..lupe nk bwk dye..
haha..3 4 mlm dye ngiauw atas siling..nk tdo pun susah..bising sgt..
cik phiya amik tangge..tgk dye ade kat ats..then amik lah..bele sampai sekarang..
tp dye tersangatlah garangnye!!!!!
susah nk pelok!!

aling ngn adik...
adik nih kucing sape ntah lah..dtg makan kat umah cik phiya..
cik phiya tgk comel..
terus kurung dlm bilik air...
hehe..

adik(senior)
monti!!
anak2 omey!!
kulop syg!!
abang!
minah(baring)
minah
minah lagi..
belang(my tiger)

ini lah kesayangan2 cik phiya!!kalau seminggu tak jmpe..huh..leh demam!

senarai name pussy2 yg cik phiya penah bele..tak lar glamer2..cm org lain pnye pussy..ade siti lah..wan nur lah...ntah ape2 lah..bkn nye org nk tauk nme cmtuu...
  • omey
  • belang
  • adik
  • abang
  • kentoi
  • abu
  • muharam
  • minah
  • neng
  • kulop
  • alink
  • mok
  • sitam
  • ciky
  • blacky
  • tompok








No comments:

Post a Comment